Ilmainen toimitus yli 100€ tilauksiin!

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Tässä vastauksia meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä alta vastausta juuri sinua askarruttavaan kysymykseen, olethan meihin yhteydessä asiakaspalvelu@hikipanta.fi.

MIKÄ ON TILAUKSENI TOIMITUSAIKA?

Lähes kaikki tuotteemme valmistetaan tilauksesta, ja siitä johtuen toimitusaikamme on noin 5-10 arkipäivää.  Tilauksen käsittelyaika on 1-5 työpäivää tilauksen vastaanottamisesta. Kuljetusaika on normaalisti 1-5 työpäivää. Varaudu siis ainakin 5 työpäivän toimitusaikaan.

Toimitusaika voi vaihdella myös tuotekohtaisesti ja tällöin käsittely- ja toimitusaika-arvio ilmoitetaan tuotesivuilla.

Jos tilauksesi tuotteilla on eri toimitusaikoja, tilaus toimitetaan pisimmän toimitusajan omaavan tuotteen mukaan.

Toimitusaika-arviot on laadittu logistiikkayhtiöiden antamien tietojen perusteella. Hikipanta tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin toimittajan ja Postin aiheuttamiin viivästyksiin. Pidätämme oikeuden myös pidempiin toimitusaikoihin juhlapyhien ja kampanjoiden aikana.

SAAKO TUOTTEITA VAIHTAA- JA PALAUTTAA?

Jokainen hikipanta.fi tai sen kauppiassivustoilta ostettu tuote valmistetaan asiakkaan tilauksesta. Siksi toivomme, että pohdit esimerkiksi ostamasi tuotteen kokoa tarkasti ennen kuin teet tilauksen.  Voit tutustua vaatteiden kokotaulukoihin tuotteen sivuilla.

Jos haluat lisätietoja tuotteista tai esimerkiksi niiden koosta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@hikipanta.fi. Vähentämällä vikaostoksia, haluamme sekä sujuvoittaa asiakkaidemme elämää, että vähentää esimerkiksi ympäristön kannalta ikävää tuotehävikkiä.

Tuotteen / tuotteet voi palauttaa. Palautettu tuote ei saa olla käytetty, muokattu tai pesty. Jos tuotteella on pakkaus, tulee se palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan.

Tuotteillamme on maksullinen palautus. Palautuskuluista veloitamme 5 €. Vaihto-oikeutta tuotteillamme ei ole. Jos haluat uuden tuotteen palauttamasi tilalle, voit tehdä uuden tilauksen.

Palauttaessasi koko tilauksen, hyvitämme tuotteiden hinnan, mutta emme toimituskuluja. Lisäksi vähennämme hyvittämästämme summasta palautuskulut 5€.

Palauttaessasi osan tilauksesta, hyvitämme tuotteiden hinnan, mutta emme toimituskuluja. Lisäksi vähennämme hyvittämästämme summasta palautuskulut 5€.

Huolimattoman paketoinnin vuoksi vaurioituneet tuotepalautukset eivät kuulu

palautusoikeuden piiriin.

 

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin tilauksen palauttaminen. Otathan aina siis yhteyttä ensin sähköpostitse asiakaspalvelu@hikipanta.fi jotta tiedämme mahdollisesta palautuksesta.

Voit palauttaa tilaamasi tuotteet 14 päivän palautusoikeuden rajoissa. 

Käsittelemme palautuksen/vaihdon kun paketti on saapunut meille.

Palautustapauksissa hyvitys tehdään järjestelmän kautta asiakkaan valitsemalle maksutavalle, ei esimerkiksi tilisiirtona.

Palautusohjeet:

Jos haluat palauttaa tuotteen/ tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi. Laita viestiin otsikoksi tuotepalautus ja tilausnumerosi.

MITÄ TOIMITUS MAKSAA?

Toimitus maksaa toimitustavasta riippuen 5,90- 19,90€. Näet tilauksesi toimituksen kustannuksen verkkokaupan kassalla.

Yli 100€ tilauksissa toimitus on ilmainen.

MITEN LÖYDÄN SOPIVAN KOON?

Vaatteiden tuotesivuilla löytyy useimpien tuotteiden kohdalla kokotaulukko, josta löytyy tuotteen eri kokojen kainalo-kainalo -mitta sekä hartia-helma -mitta.  Voit myös kysyä apua koon valintaan sähköpostilla asiakaspalvelu@hikipanta.fi.

MITEN TILAUKSENI TOIMITETAAN?

Toimitamme tilauksesi Postin tai muun kuljetuspalvelun välityksellä lähimpään ja sinulle mieluisampaan postitoimipisteeseen, josta voit noutaa paketin.  Sinulla on 7 päivää aikaa noutaa paketti noutopisteestä.

MINULLA ON KYSYTTÄVÄÄ TILAUKSESTANI, MITÄ TEEN?

Ota sähköpostilla asiakaspalvelu@hikipanta.fi kautta yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos laitat sähköpostia, laita viestin otsikkokenttään tilauksesi tilausnumero. Tilausnumeron löydät mm.  sinulle sähköpostilla lähetetystä tilausvahvistuksesta.

MITEN SAAN TIETOA TILAUKSENI ETENEMISESTÄ?

Kun olet tehnyt tilauksesi ja maksanut sen, saat sähköpostitse tilausvahvistuksen. Kun paketti on lähtenyt meiltä, saat siitä myös tiedon sähköpostiisi. Toimistusvahvistuksesta löytyy seurantakoodi, jolla voit seurata lähetyksen kulkua. Kun pakettisi on noudettavissa toimipaikasta, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Voit myös aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme laittamalla viestiä asiakaspalvelu@hikipanta.fi.

LÄHETYKSENI ON KADONNUT, MITÄ TEEN?

Jos tilauksesi on kadonnut kuljetuksen aikana, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi, jotta voimme tehdä selvityspyynnön kuljetusyhtiölle.

VOINKO PERUA TILAUKSENI?

Mahdollisissa toimitusviivästyksissä sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi, edellyttäen, että tilaustasi ei ole vielä lähetetty. Kun tilauksesi on lähtenyt varastoltamme, emme voi enää perua toimitusta, vaan se toimitetaan postilaatikkoosi tai postitoimipisteeseen, josta voit noutaa sen 7 päivän kuluessa.

TILAAMASSANI TUOTTEESSA ON VIRHE, MITÄ TEEN?

Olemme vastuussa siitä, että tavaramme ovat virheettömiä toimitettaessa. Jos olet saanut viallisen tuotteen tai epäilet, että olet saanut viallisen tuotteen, ota meihin yhteyttä täällä tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@hikipanta.fi. Kirjoita Otsikoksi ’Reklamaatio’ ja tilauksesi numero, ja kirjoita lyhyt kuvaus siitä, mikä tuotteessa on vialla. Lähetä myös kuva reklamaation syystä.

Värjäytyneitä tuotteita ei käsitellä reklamaationa, sillä se katsotaan kulumiseksi, edellyttäen, että tuotteet eivät ole sellaisia vastaanotettaessa.

Osassa reklamaatiotilanteista pyydämme lähettämään tuotteen takaisin meille. Tuotteen asiaankuuluva suojaus ja paketointi on asiakkaan vastuulla . Huolimattoman paketoinnin vuoksi vaurioituneet tuotepalautukset eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.

Tuotevirhetilanteissa vaaditaan, että tuote on käyttämätön ja ehdottomasti uudessa kunnossa ja että tarrat ja mahdolliset etiketit ovat tallella.

Sivustollamme olevat kuvat ovat vain likimääräinen esikatselu lopputuotteesta. Pidätämme oikeuden pieniin poikkeamiin. Tuotekuvien värit ja kuosit voidaan kokea eri tavoin eri näytöissä. Siksi harhaanjohtavaa väriä ei hyväksytä perusteeksi reklamaatiolle.

ONKO TILAAMILLANI TUOTTEILLA TAKUU?

Virhevastuumme määräytyy sovellettavan lain mukaan. Mikäli huomaat tuotteessa virheen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, vaikka tuotteen palautusaika olisi jo kulunut umpeen.

Vastaamme kaikista virheistä, jotka olivat tuotteessa sen saadessasi, vaikka virhe havaittaisiin vasta myöhemmin. Sinun tulee kuitenkin ilmoittaa havaitsemastasi virheestä kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun olet sen havainnut.

Takuu kattaa valmistus- ja materiaaliviat. Normaali kuluma ei kuulu takuun piiriin, eikä myöskään ulkoisen tekijän aiheuttamat vauriot, kuten onnettomuudet tai hoito-ohjeiden tai käyttöohjeiden vastainen käyttö.

Seuraavat asiat tulee liittää mukaan takuun alaiseen palautukseen:

  • Sähköpostiin lähetetty tilausvahvistus tai kuitti
  • Yhteystiedot (puhelinnumero, osoite ja sähköpostiosoite)
  • Vian tai tuotevirheen kirjallinen seloste.

Takuuseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@hikipanta.fi.

HALUAN MUUTTAA JO MAKSETTUA TILAUSTANI. MITÄ TEEN?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi, niin sovitaan muutoksista. Jos tilaustasi ei ole vielä käsitelty ja lähetetty, voidaan esimerkiksi samaan tilaukseen lisätä vielä uusia tuotteita.

TUOTE OLI VIOITTUNUT KULJETUKSESSA, MITÄ TEEN?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi, niin selvitämme asian.